-
ระบบ VOC หรือ Voice of Customer นี้เป็นช่องทางหนึ่งที่จัดทำขึ้นเพื่อรับฟังเสียงจากนักศึกษา บุคลากร และบุคคลทั่วไป โดยจะรวบรวมข้อคิดเห็น ข้อเสนอแนะ และข้อร้องเรียนต่างๆ จากผู้รับบริการของคณะรัฐศาสตร์และรัฐประศาสนศาสตร์ เพื่อนำมาใช้ในการพัฒนาบริการให้มีคุณภาพมาตรฐานที่ดี และตรงตามความต้องการของผู้รับบริการให้มากยิ่งขึ้น
(The Voice of Customer (VOC) system is a channel created to hear from students, staff, and the general public. It's designed to collect feedback, suggestions, and complaints from service users of the Faculty of Political Science and Public Administration. This information is then used to improve the quality of services, ensuring they meet a high standard and better align with the needs of our users.)
-
การแจ้งข้อร้องเรียนหรือพบปัญหาการใช้บริการ มีความจำเป็นที่จะต้องทราบข้อมูลพื้นฐานที่สำคัญเบื้องต้น เช่น ชื่อนามสกุล อีเมล หมายเลขโทรศัพท์ ข้อเท็จจริงที่พบปัญหา วันเวลาที่เกิดเหตุการณ์ ข้อมูลของระบบที่ใช้ และรูปภาพที่เกี่ยวข้อง (ถ้ามี) เพื่อประโยชน์ในการติดต่อกลับ และเพื่อให้การตรวจสอบหรือแก้ไขปัญหาแก่ผู้รับบริการทำได้อย่างรวดเร็วและมีประสิทธิภาพ
(When submitting a complaint or reporting an issue, please provide the following information: full name, email, phone number, a description of the problem, date and time of the incident, system information, and relevant photos (if any). This is to ensure we can contact you and resolve the matter efficiently.)
-
ข้อความที่ใช้ควรเป็นถ้อยคำที่สุภาพ เป็นไปตามทำนองคลองธรรม และถูกต้องตามกฎหมาย
(The appropriate wording should be polite, follow moral principles, and be in accordance with the law.)
-
กรณีเป็นการร้องเรียนบุคคลที่สามหรือหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง หากข้อร้องเรียนเป็นการกลั่นแกล้งกล่าวหาให้ผู้อื่นเสียหาย โดยรู้ว่าเรื่องที่ร้องเรียนไม่เป็นความจริง ท่านอาจถูกดำเนินคดีตามกฎหมาย
(Please be aware that if a complaint is filed against a third party or a related agency, and the complaint is found to be a malicious accusation intended to cause harm to others, knowing the information is false, you may be prosecuted under the law.)
-
กรณีที่ผู้แจ้งไม่ได้ให้ข้อมูลอย่างเพียงพอหรือไม่เปิดเผยตัวตน และคณะฯ ไม่สามารถติดต่อประสานขอข้อมูลเพิ่มเติมได้ คณะฯ ขอสงวนสิทธิ์ในการไม่พิจารณาเรื่องดังกล่าว แต่หากเป็นข้อเสนอแนะอย่างสร้างสรรค์ที่เป็นประโยชน์ คณะฯ มีความยินดีจะรับเรื่องดังกล่าวไปพัฒนาการให้บริการของสำนักให้ดีที่สุดต่อไป
(In cases where the complainant does not provide sufficient information or remain anonymous, and the committee is unable to contact them for further details, the committee reserves the right not to consider the matter. However, if it is a constructive and beneficial suggestion, the committee is pleased to accept it and use it to improve the bureau's services to the best of its ability.)
-
หลังจากที่ระบบได้รับเรื่องจากผู้แจ้งแล้ว หากผู้แจ้งได้ให้อีเมล (email) ไว้ ระบบจะมีการติดตามความคืบหน้าโดยอัตโนมัติ และรายงานผลการพิจารณาหรือข้อสรุปการดำเนินการที่เกี่ยวข้องให้แก่ผู้แจ้งทราบโดยเร็วผ่านทางอีเมล์ของผู้แจ้ง
(After the system receives a report from a user, if the user has provided an email address, the system will automatically track the progress and promptly report the decision or relevant operational conclusion to the user via their email.)
ข้าพเจ้า ยินยอมให้ข้อมูล เพื่อให้เป็นไปตามวัตถุประสงค์ในการแจ้งข้อร้องเรียน/ข้อเสนอแนะ คณะรัฐศาสตร์และรัฐประศาสนศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ ตามพระราชบัญญัติคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล พ.ศ. 2562 และประกาศมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ เรื่อง นโยบายคุ้มครองข้อมูลส่วนบุคคล มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (CMU Privacy Policy) ลงวันที่ 25 พฤษภาคม 2565 โดยข้าพเจ้ารับทราบว่าคณะรัฐศาสตร์และรัฐประศาสนศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ อาจต้องเปิดเผยข้อมูลของข้าพเจ้าต่อผู้เกี่ยวข้องตามความจำเป็น เช่น หน่วยงานราชการอื่น เพื่อให้สามารถพิจารณาข้อร้องเรียนได้อย่างครบถ้วนและเหมาะสม
ทั้งนี้ข้าพเจ้าขอรับรองว่าข้อเท็จจริงที่ได้ยื่นในระบบร้องเรียน/ข้อเสนอแนะ คณะรัฐศาสตร์และรัฐประศาสนศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ เป็นเรื่องที่เกิดขึ้นจริงทั้งหมดและขอรับผิดชอบต่อข้อเท็จจริงดังกล่าวข้างต้นทุกประการ
I hereby consent to the disclosure of my personal data for the purpose of submitting a complaint or providing a suggestion to the Faculty of Political Science and Public Administration, Chiang Mai University. This consent is given in accordance with the Personal Data Protection Act B.E. 2562 (2019) and the Chiang Mai University Announcement on Personal Data Protection Policy (CMU Privacy Policy), dated May 25, 2022. I acknowledge that the Faculty of Political Science and Public Administration, Chiang Mai University, may need to disclose my information to relevant parties as necessary, such as other government agencies, to ensure a complete and appropriate review of the complaint.
I hereby certify that all facts submitted in the complaint/suggestion system of the Faculty of Political Science and Public Administration, Chiang Mai University, are entirely true and I take full responsibility for the aforementioned facts.
ข้าพเจ้าได้อ่านข้อตกลงเป็นอย่างดีแล้ว และยอมรับตามข้อตกลงนี้